İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, ülkemizde yaşayan yabancıların acil durumlarda dil bariyeri olmadan yardım alabilmesi için 2015 yılında hayata geçirilen Yabancılar İletişim Merkezi YİMER 157'nin önemli bir başarıya imza attığını duyurdu. Bakan Çiftçi, merkezin kuruluşundan bu yana tam 15 bin 821 kişinin hayatının kurtarılmasında kritik rol oynadığını belirtti.

Yedi gün yirmi dört saat kesintisiz hizmet veren YİMER 157, Türkiye'nin dört bir yanında yaşayan yabancı uyruklu vatandaşların sağlık, güvenlik ve diğer acil durumlarında ana dillerinde destek alabildikleri bir hat olarak öne çıkıyor. Özellikle Anadolu'nun çeşitli illerinde ikamet eden Suriyeli, Afgan ve diğer ülke vatandaşları, dil sorunu yaşamadan ambulans, polis ya da itfaiye gibi acil birimlere ulaşabiliyor.

Merkezin çok dilli hizmet sunması, büyük şehirlerden küçük ilçelere kadar her noktada bulunan yabancıların hayatını kolaylaştırıyor. Trafik kazalarından ev kazalarına, sağlık sorunlarından şiddet olaylarına kadar geniş bir yelpazede müdahale edilen vakalarda YİMER 157, yerli makamlarla yabancılar arasında köprü görevi üstleniyor.

Bakan Çiftçi, sistemin başarısının arkasında eğitimli personel ve güçlü koordinasyon olduğunu vurguladı. YİMER 157'nin gelecekte daha da geliştirilmesi ve hizmet kalitesinin artırılması için çalışmaların sürdüğü ifade edildi.